Voor wie
Psychologiepraktijk IJsselbries is voor jongeren vanaf 16 jaar en volwassenen met klachten die passen binnen de generalistische basis-GGZ.
Je kunt onder andere terecht voor:
- Traumaklachten na nare of ingrijpende ervaringen
- Overmatig piekeren
- Angst- en paniekklachten
- Somberheid en depressieve klachten
- Klachten die gepaard gaan met rouw of verlies
- Stress, overspannenheid en burn-outklachten
- Dwangklachten zoals obsessies en compulsies
- Zelfbeeldproblemen. Bijvoorbeeld streng zijn voor jezelf, je snel tekort voelen schieten, minderwaardig voelen
- Terugkerende, hardnekkige gedragspatronen waar je steeds opnieuw in belandt


Aanbod
Ontdek effectieve behandelingen zoals CGT, ACT en therapie in de natuur, afgestemd op jouw situatie. Werk actief aan het doorbreken van patronen en krijg weer grip op je gedachten en gevoel. Buiten in beweging.

Werkwijze
Samen in beweging in de natuur. Door wandeltherapie kan je inzicht krijgen in je stress, pieker- en burn-outklachten. Leer er anders mee omgaan. Werk stap voor stap aan meer balans, op een manier die bij jou past.

Over mij
Ontdek wie ik ben en wat ik voor je kan betekenen. Krijg een duidelijk beeld van mijn aanpak en hoe we samen werken aan meer rust, overzicht en balans. Een eerste stap om te voelen of deze manier van werken bij jou past.
Rust begint buiten.
In de natuur ontstaat ruimte om te vertragen, helder te denken en weer te voelen wat er speelt. Geen standaard therapie aan een tafel, maar persoonlijke begeleiding tijdens een wandeling – in beweging, in de buitenlucht.
Voor wie is buitentherapie geschikt?
Voor iedereen vanaf 16 jaar die merkt dat het niet meer vanzelf gaat. Je hoeft geen diagnose te hebben. Een gevoel van onrust, vermoeidheid of vastlopen is genoeg om hulp te zoeken.
Moet ik precies weten wat er met mij aan de hand is?
Nee. Veel mensen weten dat er klachten zijn, maar kunnen het niet goed benoemen. Tijdens de sessies ontstaat er vanzelf duidelijkheid en inzicht.
Wanneer is het verstandig om hulp te zoeken?
Juist op het moment dat je merkt dat het begint te wringen. Je hoeft niet te wachten tot klachten erger worden. Hoe eerder je erbij bent, hoe makkelijker het is om bij te sturen.
Wat als mijn hoofd altijd “aan” staat?
Dat komt vaak voor. Juist daarom werken we buiten, waar je makkelijker vertraagt. Je leert stap voor stap hoe je meer rust kunt ervaren en beter kunt omgaan met drukte in je hoofd.
Wat als praten binnen niet bij mij past?
Dan is buitentherapie juist een goede keuze. Buiten voelt het vaak minder zwaar en minder formeel. Hierdoor wordt praten vaak makkelijker en natuurlijker.